Wij van H!VE hechten veel waarde aan goed contact met onze deelnemers en anders betrokkenen. Tevredenheid bij onze deelnemers staat hoog in het vaandel. Desondanks kan het toch wel eens anders lopen dan verwacht. In dat geval horen wij graag van jou. Wij willen leren van fouten door te luisteren en, mogelijk samen met je, werken aan het verbeteren van de dienstverlening.
Een klacht kan betrekking hebben op alle aspecten van de dienstverlening. Enkele voorbeelden:
We onderscheiden bij het omgaan met klachten drie werkwijzen:
Je kunt een klacht bij ons indienen mondeling, via telefoon, via mail of schriftelijk. Bij klachten die direct oplosbaar zijn en in het kader van bemiddeling/mediation is elke vorm van aanleveren van een klacht mogelijk. In geval van een formele klacht dien je de klacht schriftelijk aan te bieden (zie voor meer details onderstaand de beschrijving van de klachtenregeling).
Indien je een klacht hebt, horen wij het graag zo snel mogelijk. Hoe sneller wij het weten, hoe sneller wij het ook kunnen oplossen. Hiervoor kun je de gebruikelijk kanalen gebruiken: mondeling, telefoon en email (zie onze websites voor de contactgegevens).
Veel problemen zijn op te lossen in een goed gesprek. Meld je klacht bij ons mondeling, via telefoon, via mail of schriftelijk. Wij nemen dan contact met je op, waarbij we aan tafel zitten voor een goed gesprek. Hiervoor maken wij met je een afspraak. Het doel van het gesprek is dat we samen tot een voorstel komen ter oplossing. Als beide partijen akkoord gaan met dit voorstel, is de bemiddeling succesvol verlopen en wordt deze beëindigd. Het voorstel en het akkoord worden schriftelijk/per mail teruggekoppeld aan jou, de indiener van de klacht. Het voorstel en het akkoord worden bij ons gearchiveerd.
Als de bemiddeling niet succesvol is verlopen, brengen wij daarvan schriftelijk verslag uit aan onze onafhankelijke klachtenbeoordelaar. Daarbij wordt de informatie gegeven over de standpunten van jou (de indiener van de klacht) en ons standpunt.
Ten behoeve van de klachtenregeling heeft stichting H!VE een onafhankelijke klachtenbeoordelaar aangewezen namelijk: mevr. mr. M. de Koning. Klachten van klanten worden vertrouwelijk behandeld. De uitspraak van de klachtenbeoordelaar is bindend.